logo

Liderzy kompetencji

Wspólnie z Fundacją Konrada Adenauera w 2014 roku zrealizowaliśmy pierwszą edycję  “Liderów Kompetencji”. To przedsięwzięcie networkingowo-szkoleniowe, w ramach którego tworzymy i rozwijamy sieć “liderów jutra”, tj. osób które wkrótce będą zmieniać naszą politykę, biznes i społeczeństwo. Głównym elementem Liderów Kompetencji jest dwudniowa sesja warsztatowa. Jej ona adresowana do osób związanych z organizacjami, które kształcą młodych liderów w duchu demokracji i pokoju. Nasze podejście do leadershipu określa przekonanie, że społeczność jest ważniejsza od osoby lidera. Uczymy nowoczesnego przywództwa, które nie opiera się na zasadzie “dziel i rządź”, ale na kompetencjach i umiejętności zachęcania innych do rozwoju.

Każdy członek zespołu WIS posiada ważną siatkę kontaktów i wiemy, jak ważne jest nawiązywanie w nieformalnej atmosferze relacji z osobami o podobnych zainteresowaniach. Dlatego sami organizujemy spotkania networkingowe. Docieramy do przyszłych liderów poprzez znane nam organizacje NGO, a także przez kanały informacyjne uczelni i media.

Podczas spotkania uczestnicy pogłębili zrozumienie procesów socjologicznych, które będą kształtować najbliższą przyszłość. Mogli dzielić się swoimi doświadczeniami, spostrzeżeniami, metodami rozwiązywania problemów. Skorzystali także z warsztatów identyfikacji i rozwiązywania problemów przygotowanych przez dr Seweryna Rudnickiego i Jana Strycharza. Uczestnicy mieli także okazję poznać doświadczenia lidera społecznego, który zapraszany jest przez nas do podzielenia się swoimi przemyśleniami z uczestnikami projektu (w pierwszej edycji przedsięwzięcia naszym gościem była Zofia Oszacka, wieloletnia wójt gminy Lanckorona, jednego z najszybciej rozwijających się samorządów w Małopolsce).
0

Uczestników

0

Godzin warsztatów

0

Wywiadów z liderami

KREACJA GRAFICZNA

Liderzy Kompetencji jest dla nas także znaczącym przedsięwzięciem graficzno-projektowym. Nasz zespół graficzny samodzielnie wykonał stronę www projektu, łącząc języki JavaScript, HTML i CSS, opracowując przy tym energetyczną i bezpretensjonalną identyfikację wizualną, która później została rozwinięta w publikacji Przywództwo z misją. Architektura informacji i estetyka strony są u nas przygotowywane zawsze w nieszablonowy, kreatywny sposób. Zespół graficzny od samego początku uczestniczył w procesie przygotowania koncepcji i ideispotkania więc doskonale znał specyfikę projektu i dostosował do niej swoją kreację.

Naszym znakiem rozpoznawczym przy tworzeniu stron internetowych jest minimalizm, który podnosi poziom user experience. Poczucie komfortu dla użytkownika naszych stron jest zawsze priorytetem. Prosta w obsłudze strona zwiększyła nasz zasięg oddziaływania i w efekcie - ilość zgłoszeń uczestnictwa w spotkaniu. Do promocji projektu przygotowaliśmy i dystrybuowaliśmy online dedykowane foldery informacyjne.


Przywództwo z misją - książka od A do Z

W ramach współpracy z Fundacją Konrada Adenauera zrealizowaliśmy publikację książki „Przywództwo z misją”. Książka zawiera wywiady z ośmioma liderami, którzy stawiają sobie ambitny cel wywierania pozytywnego wpływu na społeczeństwo – mają misję społeczną i realizują ją z powodzeniem.
Czytaj książkę

 

Słuchanie, pisanie i redagowanie

Nasz zespół wytypował ciekawe osoby, a następnie przeprowadził z nimi wywiady. Stale śledzimy debatę publiczną, i wielu liderów społecznych znamy osobiście, dlatego wiemy, kto może się podzielić ciekawymi historiami, doświadczeniami i wiedzą. Wśród osób, które zaprosiliśmy do rozmowy znaleźli się m.in.: prof. Jerzy Hausner (znany polski ekonomista, były wicepremier i minister gospodarki), Bartosz Szydłowski (dyrektor wpływowego krakowskiego Teatru Łaźnia Nowa, twórca festiwalu „Boska Komedia”), czy Zofia Oszacka (wieloletnia Wójt Gminy Lanckorona).

 
 

W rozmowach, ważne dla nas było uchwycenie wskazówek względem tego, jakie umiejętności pozwoliły naszym rozmówcom osiągnąć sukces nie tylko w wymiarze indywidualnym, ale przede wszystkim społecznym. Pytaliśmy wybranych przez nas liderów o to, co im pomaga, a co przeszkadza w realizowaniu ich życiowych misji. Umiemy słuchać i ułatwiać rozmowę zadając dobre pytania, dlatego od naszych bohaterów otrzymaliśmy ciekawe treści. Same teksty redagowaliśmy w taki sposób, aby były dynamiczne i łatwe w lekturze. Pisanie i redagowanie, to jedna z kluczowych kompetencji naszego zespołu.

Wizualizowanie

Byliśmy też odpowiedzialni za całościowe zaprojektowanie książki, w której wywiady zostały ostatecznie zaprezentowane – graficzna kreacja to kolejna z naszych ważnych umiejętności. Aby zrobić to w sposób atrakcyjny i zachęcający do lektury, nasz kreatywny zespół wykonał serię ilustracji portretujących rozmówców. Ilustracje okazały się dobrze dobranym środkiem wyrazu, ponieważ pozwoliły wprowadzić indywidualne cechy charakteru postaci do projektu książki.

Podczas projektowania szaty graficznej publikacji chcieliśmy przede wszystkim oddać energię, którą wnieśli bohaterowie tekstów. Jaskrawy, mocny, pomarańczowy kolor służy właśnie temu. Ponadto dzięki zastosowaniu jednolitego koloru tła przed każdym wywiadem, oraz umieszczeniu w spisie treści fragmentów portretów, ułatwione zostało wyszukanie wybranego wywiadu. Wyraźne wyimki, szybko kierują wzrok czytelnika do konkretnego fragmentu tekstu, co powoduje, że czytanie staje się bardziej dynamiczne i mniej nużące.

W projekcie nieprzypadkowo umieszczono w rogu przedniej części okładki „gwiazdkę”, która w przewrotny sposób została wyodrębniona z wzoru znajdującego się na odwrocie. Sama gwiazdka oznaczna efekt mnożenia i odwołuje się do roli naszych bohaterów, jako mnożników pozytywnej energii społecznej. Stąd cały układ okładki zapowiada treść publikacji, w której szczególnie podkreślono odrębność i wyjątkowość osób mających odwagę wyjść przed szereg.